CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, May 3, 2010

Pengasuh@BabySitter

Seawalnya, memang ape terlintas difikiran kami waktu membuat keputusan kat mana nak hantar syaurah bila dah nk keje nanti adalah utk hantar ke rumah pengasuh. So, alhamdulillah ada la yang bagi nombor telefon utk kami call booked. Masa tu aku belum bersalin lagi. Kata jiran aku, kat sini mmg kena booked awal, walau tak beranak lagik...

so leni, alhamdulillah semua dah settle, aku balik KL awal utk settle kan pasal ni, dah bawak ma dan suami pergi rumah kakak tu.,, dari first impression, aku bagi markah hampir penuh, rumah die bersih, raut wajah kakak tu pun ada kasih sayang dan selalu jaga baby. yang paling aku rase lega, for baby die hanya nak sorang je..so, aku harap dpt bagi perhatian pnuh pada syaurah.

Mak aku yang particular banyak la tanya soalan kat kakak tu, suami keje ape, brapa org lagi budak jaga, suami balik kui bape, asal mana...sah kata mak aku, aku pun ligat pikir ape lagik soalan nk soal kakak ni..bkn hape pon,sebagai perkenalan, anyway kakak tu respons baik pada kami..

Today hari kelima syaurah kat rumah pengasuh, so start la hidup aku hantar dan ambik syaurah tiap2 hari bekerja..Mula-mula mmg rasa payah dan mcm risau boley ke aku nie.ye la nak bangun pagi2, kemas itu ini, kejer rumah lagik, rehat aku lagik..ape aku buat, aku selalu bisikkan pada diri aku supaya kuatkan semangat untuk teruskan kehidupan dan selalu fikir semua ini dtg drp Allah..

Setakat ni syaurah aku nmpak okay kat sana.pastu dia pun balik jumpa aku ptg tu senyum jerk..kata org baby ni senyumm tu tandanya cukup mkn, cukup tido..so aku lega..dalam minggu ni aku perasan sikit perubahan pada diri syaurah, die akan respon baik bila orang agah die sampai mcm nk jerit dan kalo keadaan rumah panas mmg die tak akan lena tido dan sekali lagi menjerit.ape aku tak jerit2 masa ngandungkan die hokayy.. semlm die menjerit dlm playpen, aku ingt ape la, terus lari, cek2 badan die dah peluh, dan dicelah2 lipatan kaki dan betis die berair..hadoii anak ummi..berpeloh sakan..Mungkin dah tiba masanya untuk aku tukar baju2 eyelets utk die pakai kat rumah sbb leni sgt panas. aku sendiri pun berkipas sana sini..panass..namun sayangnyer, baju tido eyelets utk orang dewasa tak ada dipasaran.hehahaha

So, today mungkin boley kata misi hantar syaurah kat rumah pengasuh untuk minggu pertama telah berjaya dengan jayanya..(ade ke ayat gitu)..namun, bahang-bahang kerisauan masih lagi ade dlm diri aku..anak sendiri mana tak nyerr kan..hujung minggu ni nk settle ape yang patut supaya hari-hariku yang bakal datang next week tak sekelam kabut minggu yang sudah (tapi aku raser minggu ni aku excellent jugak, cuma sekali je suh suami jemur baju..)

p/s: baju eyelets adalah refer kepada baju lubang-lubang jarang yang menggalakkan masuk kuar angin supaya badan tak berpeluh...by the way, aku suker trademark suami aku agah anak dara die..bunyi dia "heyyeyeyeye"...terus tersengih budak kecikk tu..hurm..dalam hati aku kata aku bahagia.. alhamdulillahhh..

0 nukilan:

Post a Comment