CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, August 10, 2010

marhabban ya ramadhan

Alhamdulillah.Ramadhan datang lagi.syukur Ya Allah diberi kesempatan yang penuh bermakna ini.Aku harap Ramadhan kali ini memberi seribu erti buat aku dan bersama suami dan anak yang tersayang.

Semalam sebak juga dada bila dengar orang berterawikh, buat jiwa aku melayang kat kampung halaman.oleh sebab situasi rumah skang depan surau, riuh lah suasana org parking depan rumah aku nk g terawikh. terasa la juga suasana tu walau aku tak bekesempatan nak g terawikh di surau pada tahun ni kan. Syaurah pun semlm awal tido before isyak dah lena, tapi bila dgr org terawikh dan tazkirah,kedip kedip mata.hihi.

teringt waktu before kawin dulu.tak ley lupe waktu kat buka puasa zaman blajar, g pasar ramadhan, buka puasa dlm mcm2 ragam. dan yang pastinya, setiap tahun berlainan sambutan.Alhamdulillah tahun ni kali kedua kau berpuasa bersama suami. pertama kali dengan anak tersayang dan tahun lepas aku preggy 4 month masa puasa..

Ramadhan datang setahun sekali. selain menambahkan amalan dan mempertingkatkan keimanan kepada yang maha Esa, keterujaan masing masing sudah pasti berbeza.ada yang mungkin teruja buat bisnes di bulan rezeki ni, ada yang sedang sebok menyudahkan baju tempahan, ada yang duk pikir utk persiapan hari raya dan macem-macem.. tapi sedang semu abahgia menyambut ramadhan, jangan lupa yang dalam kesempitan dan yang telah tiada. Sentiasa berdoa supaya diri kita dan seluruh umat islam yang berpuasa supaya dimurahkan rezeki dan sentiasa dibawah payung rahmat yang Esa.

Seperti tahun sudahh, Ramadhan kali ini disambut dnegan penuh kesederhanaan buat aku dan suami. Terima kasih abg, tolong gotong royong kemaskan dapur..hihi..dpt pahala taw tolong menolong..:p.Para ibu-ibu sudah pasti bulan ni la yang paling pening.(ibu??aku la tu).nak masak menu yang terbaik untuk keluarga waktu berbuka dan sahur. hhehe..jeng jeng,,aku lak mcm mana. Hurm thn ni rasernyer balik kejer singgah bazar ramadhan beli lauk major dan kueh.then, balik masak nasi dan goreng sayur fresh2.seperti biasa, memang tidak membazir amalan suami aku.so selamat lah, kalau tak sedey je campak kat mr tong sampah.

Hari ni baru hari pertama puasa.harap puan kelam kabut tak dtg pada aku dan segala kerja-kerja harian kat rumah aku dpt susun dengan rapi ..hehe.

Semoga segala ibadat diterima Allah dan segala amalan dpaat mendekatkan diri kami sekeluarga dengan A llah S.W.T, Semoga perjalanan sepanjang bulan yang penuh mulia dan berkat ini berjalan dengan penuh kesempurnaan dan 'in advance' juga semoga lebaran yang akan datang pada tahun ini adalah Aidilfitri yang bermakna buat kami...

ahlan wasahlan ya ramadhan...

****
hye, kawan-kawan, saya kechikk, tak laraat nk posher lagi, shayer syangaat ngntokk, nak titoo..selamat berbuka..:)
-tata-

0 nukilan:

Post a Comment