CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, August 15, 2010

keLEGAan dan KeKUATan

Alhamdulliah, tahun ni aku dan suami amik langkah awal buat persiapan raya.memandangkan nnti pikir susah nak beli last minit.so utk syaurah aku sgt lah tamak utk beli semua baju.tak hengat poket dah semakin tak penoh,,ringan je tgn nk pilih2..atoii..naseb baik lah ade encik kastam..tabikk spring en kastam !

aku rase bkn aku sorang yang rasa perasaan begini.sejak ade baby, perhatian dan fokus rase untuk baby je.tapi tak bermakna aku diri aku tidak bermakna lagi.pegi shopping mall mesti hati aku ngn husband tergerak ke dept baby.kdg2 bkn beli pun, tapi saje nk sejukkan mata dgn tgk brg2 baby yang cute.zaman sekarang mcm2 jenis baby development toys yang ada.tak mcm zaman dulu kala. aku sendiri pun masa kecik main lompat getah je, korek lumpur buat biskut rayer.haha.so funnehh !

tu la, sekarang zaman sudah moden dan mengalami banyak peralihan.duit pula seolah olah segala-galanya.tapi jgn la kite lupa, duit bkn bole bawa kita ke jannah.itu hanya semata-mata duniawi.lindungi aku Ya Allah..

walau ape pun aku dan suami sentiasa bersyukur dengan apa yang kami ada. kelahiran permata hati yang pertama ni memberi seribu rezeki pada aku dan suami. sungguh besar anugerah Ilahi. ye la, kami young graduate, baru nak start life. aku dan suami amat menghargai setiap satu rezeki yang diterima walau sebesar zarah sekali pun. melalui kehidupan seharian waktu sekarang amat mencabar, tambah lagi kat tapak metropolitan.sungguh aku ngn suami tak pernah la terpikir nk kejer kat tgh2 bandar ni. tapi aku anggap ni takdir dan hikmah rahsia Allah yang kita tak pernah tahu. DIA telah merancang yang terbaik untuk hambaNYA. mmg rutin pun bertukar setelah dua-dua berhijrah tmpat kerjer kat KL. s
etiap aku selalu kena tanam kekuatan dan semangat tinggi setiap hari. em, tapi tup tap dah nak masuk setahun lebih aku kejer kat KL ni dan semua rutin dah immune dan aku dah dpt sesuaikan diri dengan keadaan sekeliling. mmg jauh dari kediaman, kami masih tidak berganjak untuk still menyewa di bangi memandangkan ianya strategic place, aman dan damai jauh dari hiruk pikuk kota.yang paling aku sayang rumah kami betul2 depan surau.merdu laungan azan, ceramah, tazkirah sentiasa membuatkan aku tak jemu mendengarnya. Alhamdulillah. semoga doa kami cepat-cepat dpt kunci villa baru kami termakbul pada penghujung tahun ni. semoga Tuhan permudahkan segalanya.insyAllah

ah, mungkin aku dah melalut dan sudah sedikit larik tajuk.takpe la.aku pun nk sambung kejer ni,today misi nk kemas file peribadi bagi kemas dan tersusun seangkatan dengan kedatangan PC baru sekejap lagi.. yeayy PC baru.Tengkyuu KPKK ! Tetiba syg pulak kat kementerian sendirik..

ya ! semoga hari-hari aku lebih ceria, kuat dan bersemangat ! be a super- mommy wani!

ummi jadi lah mcm shayerr ni ! walau KECHIK tapi shayer KUAT taw !


0 nukilan:

Post a Comment