CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, August 16, 2010

kesabaran di bulan yang mulia


atoishh..sungguh penat rase otak ni hari ni..bulan puasa banyak kejer je rase.compare ngn bulan2 sudah, aku raser kejer time tu lebey rileks..satu satu dpt settle.agknyer semua nk settle before raya.nk buat mcm mana, saya yang menurut perintah.kena la patik junjung tuanku !

bila banyak kerja, hati pun kena sabar.deal dengan pelbagai ragam kerenah hamba Allah.aku harap aku ikhlas dan tak mengeluh.bulan yang mulia ni mungkin Tuhan nak uji kita.aii..sabar lah wahai hati.

pikir pasal kerja bulan puasa yang kena sabar terpikir aku kalau seseorang tu dikurniakan oleh Allah cari rezeki kat tempat panas ke, kat dalam air ke, kat tempat sesak ke, kat tengah hutan ke..banding dgn aku, dlm aircond, selesa, ade kerusi lembut, ada telefon. tak dapat bygkan mcm mana kan,kesian nyer diorang.
ckp pasal rezeki kat air,teringat abang dan abg ipar aku.diorang cari rezeki kat platform minyak kat tgh2 laut nuu..dah confirm jauh dari keluarga tercinta, duduk pulak kat tempat yang berisiko.tapi apakandaya, dah rezeki tertulis kat situ.so, tahun ni dgr citer kena giliran mereka beraya di platform..sadis sadis la kakak aku.

itu la rezeki, ajal maut, jodoh ditangan Tuhan.kita tidak tahu bila akan menjelma. apa yang penting sentiasa bersyukur dengan apa yang kita ada.cek sekeliling kita.sederhanakan dalam semua perkara yan gkita lakukan dan utama kan yang THE MOST PRIORITY which is the one and ABSOLUTELY ~ALLAH S.W.T~~


Nota :

badan : "kuatkan semangat wahai sang hati"
hati : " sudah ikhlas setulusnya aku sampaikan wahai sang badan"
otak : "ketepikan segala aura negative wahai sang hati"
perasaan : "senyum lah kerana senyum dan sabar adalah penawar"

sekian :
badan + hati + otak + perasaan

upss..
keyboard + monitor : " sempat lagi ko berfacebuk kate tadi busy ! weng lah ! "

haha~~

6 nukilan:

Anonymous said...

hehehe..klakor..
Selamat berfikiran Positif ya~!

Wanny Shafie said...

hihi..tenkiu sarah.the positif mode shud always be the prior.

Unknown said...

hi wanie....wah, never knew u had a blog...and jumpa blog ana...hehehhehe...camne leh jumpa blog ana? hihi..

Wanny Shafie said...

hi dear ana,

haha.malewww la bace blog kiter,merapu je tu..

jumpa blog ana kat fb ana ade tulis.wani klik kat situ la.ana jumpa wani kat mana.hihi..

(malu lagi ni~tutup muka)hihi

Unknown said...

hihihihi...kantoi gi blog ana senyap2 ye...ana ade trace balik blog reader ana...tu yg ana boleh jumpa blog wanie...hihihi...

Wanny Shafie said...

oo camtu..canggih canggih....:)

-wani yang tak canggih-hihi

Post a Comment