CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, July 22, 2010

bila URAT - URAT sakit..

last two days. aku tak pergi keje.demam urat.sakit satu badan.tiba-tiba bangun pagi rasa mcm bengkak b*..huh..terus decide nk rehat je, rase nk pusing pun teramat sakit.then, aku gagahkan diri bawa syaurah ke rmh nanny dan balik bergolek2 before pergi an-nur.

ni lah punca dari angkat barang2 berat..badan tak ready lagi urat2 bengkak, dah sebok nk jadi super hulk. angkat kotak nk alih ke stor, kena buat 5S kat opis ..
sorry ye doktor eza. "ibu, ibu tak leh angkat berat lagih, bahaya ibu, ibu kena ingat.b* ni teramat lah bengkak, kalo kena infection boleh jadi nanah dan kiter kena korek buang nanah taw..."
uih..mau terbeliak mata aku pandang kt doktor tu.gerun .eihh.ade ek mcm tu.bole jadi nanah.mintak jauh ya Allah..

so, sejak hari tu aku amt lah sensitip utk angkat benda berat, takoutt dn nk mkn pun aku tgk dn pikir ape aku mkn.tak nak aku jadi mcm ri tu..nk bgn pun susah dan kesian syaurah tak ada kawan nk main..aku tergolek je, die duk golek2 sorang2..tapi nasib baik lah tak jangkit kat die.mungkin sbb aku just demam bengkak urat je kot, tak ada flu dan batuk.so selamat la..alhamdulillah.
sesungguhnya aku amt berdebar nk hadapi kalo syaurah demam dan sakit..setakat ni amatlah syukur..semoga dinding antibodi anakku yang sorang ni ttp teguh lagi. thnk u strong antibody, keep on protecting my mammoth ya..!

begitu lah kalo dah kena sakit, semoga dosa-dosa kecilku terhapus...sakit ni rezeki juga,ye la kalo aku tak dpt sakit, mungkin aku kurang ingat Allah..so, masa sakit kite tafakur selalu dan dekat lagi pada dia..alhamdulillah, thnk you Allah.
semoga hari-hari yang berlalu aku dan keluarga dilindungi dan peroleh kesihatan yang baik..


p/s : oleh kerana teramat sakit kepala,nk rukuk pun kepala pusing2, aku terpaksa solat duduk..lepas solat boley senyum pulak, teringt masa mengandung.. :p

0 nukilan:

Post a Comment